Oj veit ni, nu lever vi nog i spännande tider! Nästan lika spännande som när man skulle passera BF datumen under graviditeterna.

I måndags blev fukthalten i golvet vid huset mätt och nu hade det torkat tillräckligt för att vi skulle kunna spackla några ojämna ställen på golvet. Och spacklat har det nu också blivit. Så med andra ord har vi också fått grönt ljus till för att beställa och småningom också börja sätta på golvmaterialet.

Nästa vecka levereras köket och sambon har också endast 4 arbetsdagar kvar tills han får semester. Jag beställde nyss också lampan till trappuppgången så vi ska hinna installera den förrän vindstrappan levereras och ska monteras. Igår var jag och köpte målet till dom synliga träbalkarna vi har mellan köket och vardagsrummet och målet till panelen vi ska ha i kvisten. Den panelen ska vi också beställa idag så vi får börja jobba med ytorna där.

I kväll ska jag och piffa upp några kunder, i morgon väntar vi gäster och så ska vi försöka besluta oss för några tapeter så vi kan beställa dom nästa vecka. På lördag har jag ett lustpasty och förhoppningsvis skulle jag hinna till bygget och måla lite.

Mantra EVE Seinävalaisin Harmaa antrasiitti 3 x E27 20W

En sådan lampa kommer vi att ha i trappuppgången. Vi ville inte ha någon spot eller plafond, och inte behöver det vara så jättestark belysning där heller då vi både har ett fönster där och sen också en ljusslinga i handleden.

