Ja husbygget framskrider i sin egen takt. Efter påsken känns det som att det slirat lite på stället och sambon och pappa har varit där endast under kvällar och helger. Hur som, så e det spacklingen som e på gång i nedre våningen och på vinden borde dom två små fönstren monteras och så skulle vi få börja fästa gipsskivorna på väggarna. Spisen har stått klar i en vecka och i fredags skulle skorstenen bli monterad, men det har tydligen varit brist i kommunikationen mellan spisförsäljaren och husritaren så det uppstod lite problem med placeringen av skorstenen, så den sista biten av skorstenen måste en plåtslagare fixa till.

Men ja tänkte bjuda er på en rundtur i nedrevåningen, och sen har jag tänkt sätta färskare bilder i ett annat inlägg.

IMG_2333
Välkommen in hos familjen Nyman & Julin! Här står jag i kvisten och går man fram ett steg kommer man in i hallen. Rakt fram finns tv-rummet.
IMG_2334
Till höger i hallen finns gästwc:n, alltså ”lillwc”. Där hade jag önskat Marrakech kakel på golvet och kalklitir på väggarna, men eftersom det skulle bli både dyrt och opraktiskt så får jag så lov att tänka om. 
IMG_2335
Går man till vänster i hallen kommer man in i köket, och rakt fram kommer burspråket där vi kommer att ha matbordet. I röret som sticker upp till vänster kommer elen till spisen och ugnen, alltså kommer köksön att stå mitt i köket.
IMG_2336
Kikar man till höger så har vi vardagsrummet där, och ytterdörren som ännu får vänta på sin montering.
IMG_2337
Och där är köket, och nedanför vardagsrummet, sett från burspråket. Lite till vänster om kabelrullen och värmeblåsaren står ju spisen nu.

IMG_2338

IMG_2340
Till vänster går man in i tv-rummet och rakt fram kommer man in i grovköket. I grovköket finns en skrubb som man ser lite av dörrhålet av. 
IMG_2341
Till vänster i grovköket kommer badrummet, och där längst inne till höger finns bastun. 
IMG_2343
Och här är självaste grovköket med ingång bakom hörnet till vänster. Mörka springan till vänster är då skrubben, och den satte jag ingen bild på för det är bara mörkt där. 
IMG_2344
Och här står jag mitt i hallen och blickar mot kvisten och ingången, och till vänster är då lillwc:n. Vindstrappan kommer till höger, där plastet hänger ner och stegen går upp nu. 

Från vinden har jag inga bättre bilder ännu eftersom endast golvet och skorstenen är på plats där. Men sen när vi fått mellanväggarna och småfönstren på plats kan jag visa er övrevåningen också.

 

